در این مقاله به تمامی شبهات اسلام ستیزان پاسخی جامع و مفصل خواهیم داد ، این مقاله را به سه بخش تقسیم میکنیم: 1- در بخش اول اسناد تاریخی را نشان میدهیم که در گذشته مردم در سن پایین ازدواج میکردند 2- در بخش دوم دلایل عقلانی را آشکار میکنیم که نشان میدهد ازدواج در سن پایین در گذشته ضرورت داشته است 3 و در بخش آخر نشان میدهیم که اصلا عایشه در هنگام ازدواج 9 سال نداشته است!! با ما باشید تا جامعترین و کاملترین مقاله راجع به سن عایشه را به پیش ببریم .....



بخش اول => تاریخی بودن ازدواج در سن پایین 

قسمت اول 
 ملحد میگوید :در عربستان دخترانی که در سنین پایین ازدواج میکردند مانند حضرت زهرا سلام الله علیها که هنگام ازدواج 9 سال داشتند یا دیگران، سنشان کم بوده ووو الی آخر!
جوابِ ما:  لزومی ندارد که برای اثبات بلوغ زودرس به 1400سال پیش برویم،بلکه شما را به 100 سال پیش برده و این شبهه بی پایه و اساس را به راحتی اسقاط مینمائیم.
ادوارد رادزینسکی مورخ و نویسنده مشهور روسی در کتاب بسیار معروفش یعنی زندگینامه ی جوزف استالین [دیکتاتور آتئیست] وقتی به دختران گرجستانی میرسد میگوید: دختران در گرجستان زود به بلوغ میرسند؛ در 16 سالگی زنانی بزرگسال شمرده میشوند.

منبع: زندگینامه ی جوزف استالین نوشته ی ادوارد رادزینسکی ترجمه آبتین گلکار صفحه 27
 اسکن با کیفیت:  yon.ir/EHv9M
نتیجه گیری :  همانطور که مشاهده میفرمایید دختران گرجستانی ، 100سال پیش و در سن 16 سالگی ، بزرگسال تلقی میشدند!!! نه کودک، نه نوجوان، نه جوان، بلکه بزرگسال !! حال به 1400 سال پیش بروید، منطقه ای نزدیک به خط استوا و شرایط را متصور شوید!!  امروزه مجبوریم که برای هر واقعه و رویدادی رفرنس تهیه کنیم تا به آتئیست ها و زنادقه در فهماندن و درک بهتر از تاریخ و غیره کمک کنیم :)

قسمت دوم
 آیا ریشه تهمت و افترا به پیامبر عظیم الشان و بزرگوار اسلام به همین چند سال شبکه مجازی بر میگردد؟  آیا کفار و زنادقه ی ایرانی فتح الفتوح کرده اند و با مغزهای پوک و شستشو شده چیزی را کشف میکنند؟  قطعا خیر ، زیرا این شبهات از قرن ها پیش توسط کشیک های تندرو و خاخام های افراطی به منظور جلوگیری از رشد اسلام پی ریزی و بر آن تاکید شده تا مبادا دیواره های مکان های مقدس فرو بریزد ، داستان مفصلی دارد، به همین مقدار بسنده کرده و میگوییم: ملحدین حقیر ایرانی فقط مصرف کننده مواد مخدر و شبهات پوسیده هستند
 کارن آرمسترانگ نویسنده مشهور مسیحی و فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد در اعترافی کوبنده و منصفانه ، به ادمین نقدی بر اسلام و آتئیست های دیپلم ردی درس تاریخ و شعور میدهد :  ایشان در کتاب مشهور خود به زیبایی هر چه تمام تر مینویسد : همسران محمد(ص) بخش قابل توجهی از تفکر جنسی و شهوانی بیمارگونه و افراطی در غرب را تحریک و تهییج کرده است، اما در جزیرة العرب که تعدد زوجات رایج تر از تک همسری بود، این کار غیرعادی نبود (در فضای تک همسری) محمد با خدیجه خوشبخت بود.  گفتنی است این ازدواج ها عاشقانه یا از سر مسائل جنسی نبود، بلکه عمدتا مقاصد عملی را دنبال می کرد.سوده ظاهرا زن خانه بود که جوانی اش را گذرانده بود.اما او می توانست کارهای خانه محمد(ص) را انجام دهد.به علاوه محمد(ص) امیدوار بود نظر سهیل را که هنوز نسبت به کلام وحی مردد بود جلب کند. نامزدی عایشه برای محمد(ص) کار نادرست و ناپسندی نبود. ازدواج هایی که به قصد ایجاد پیمان به طور غیابی انجام می شد در این دوران غالبا بین بزرگسالان و خردسالانی که حتی کوچکتر از عایشه بودند نیز انجام می گرفت. این عمل در اروپا نیز تا اوایل دوران جدید انجام میشد. تا زمانی که عایشه به سن بلوغ نرسیده بود خبری از دامادی پیامبر نبود. در این زمان بود که او می توانست همانند هر دختر دیگری عروس شود. ازدواج های پیامبر معمولا با هدفی سیاسی انجام می شد. او آغازگر ایجاد نوع کاملا متفاوتی از کلان بود که بیش از آنکه بر مبنای خویشاوندی استوار باشد بر اساس ایدئولوژی تشکیل می شد و در عین حال، پیوند خونی همچنان ارزشی مقدس به شمار می رفت و در تحکیم این جامعه (جدید) مؤثر بود.
منبع : محمد پیامبری برای زمانه ما_کارن آرمسترانگ_صفحه 92_93 
 اسکن از کتاب :  http://yon.ir/jYpck
صفحه کارن ارمسترانگ در دانشگاه آکسفورد 

قسمت سوم
و حالا با منابع بسیار معتبر تاریخی نشان میدهیم که در گذشته ازدواج در سن پایین بشدت مرسوم بوده است
در قرون وسطی دختران در هنگام نوجوانی یعنی معمولا  از سن 13 سالگی به بالا ازدواج میکردند 
In the middle ages, girls were typically in their teens when they married, and boys were in their early twenties
سایت معتبر تاریخی 
نظر کلیسای قرون وسطی بر این بوده که بلوغ  جنسی دختر برای ازدواج کافیست و کلیسا با توجه به شرایط جغرافیایی کشورهای اروپایی سن 12 سالگی را برای دختران مناسب ازدواج میدید 
once a girl was physically ready to consummate a sexual relationship, she was ready for marriage, and the same was true for boys. However, since puberty came earlier for females than males, they could marry at a younger age usually, he said, girls were ready at age twelve and boys at age fourteen
دانشگاه براون آمریکا
 دکتر روت لامدان تاریخ دان اسرائیلی در همین رابطه میگوید در گذشته نه تنها ازدواج در سن پایین رایج بوده بلکه یک هنجار هم بوده است 
The numerous references to child marriage in the 16th- century Responsa literature and other sources, shows that child marriage was so common, it was virtually the norm
رفرنس در گوگل بوک 
 در میان همه نقدهایی که به  اسلام میشود نقد به سن عایشه چیز جدیدی است زیرا در گذشته ، مردم ازدواج در کودکی را عیب نمیدانستند. در واقع ازدواج کردن دختران در زمان کودکی بسیار رایج بوده است 
Of all the criticism that Islam has endured since it appeared on the scene as a new religion fourteen centuries ago, the marriage of Muhammad to Ayesha was not one of them until fairly recently. In reality, the idea of young girls marrying and even conceiving was quite common in the medieval period.
دپارتمان اسلامی دانشگاه پرینستون آمریکا
 این درست است که  در قرن حاضر ازدواج با کودکان کم شده اما این عمل در تاریخ آمریکا بسیار گسترده بوده، حتی بیشتر از آنچه که تصور شود 
 Although the frequency of child marriages has declined since the earlytwentieth century, Syrett reveals that the practice was historically far morewidespread in the United States than is commonly thought
از دانشگاه استنفورد انگلیس 
 در گذشته دختران سریع رشد میکردند !! وقتی دختران در سن 7 سالگی بودند بزرگسال محسوب میشدند و حتی در 10 سالگی به یک زن کوچک تبدیل شده بودند بودند!!
Once he had passed the age of five or seven, the child was immediately absorbed into the world of adults: this concept of a brief childhood lasted for a long time in
the lower classes. In the seventeenth century, 'by the age of ten, girls were already little women
نتیجه گیری: این بار هم نشان دادیم که ازدواج کردن در سنین پایین در زمان های قدیم کاملا معمول و موجه است و این وسط تنها چیزی که طبیعی نیست عقل ستیزی آتئیست هاست
 
بخش دوم => عقلانی بودن ازدواح در سن پایین 
 
دلیل اول  امید به زندگی پایین در گذشته 
 امروزه اکثر ما امیدواریم که تا سن 80 سالگی زنده هستیم اما در گذشته چطور؟ به نظر شما مردم اروپا در قرون وسطی چه تصوری از اعداد عمرشان داشتند؟ مسلمانان صدر اسلام فکر میکردند که تا چند سال شانس زنده ماندن دارند؟شگفت انگیز است اما بی بی سی انگلیسی به ما میگویند که مردم انگلستان در قرون وسطی فقط  تا سن 31 سالگی امیدوار به زنده ماندن بودند!!
The average life expectancy for a male child born in the UK between 1276 and 1300 was 31 years. In 1998, it is 76. 
 لینک بی بی سی 
دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا نیز همین حرف ما را تایید میکند و میگوید امید به زندگی در زمان امپراطوری رم 25 سال بوده اما در قرون وسطی افزایش داشته و به 33 سال رسیده!!
Lifeexpectancy at birth was a brief 25 years during the Roman Empire, it reached 33 years by the Middle Ages and raised up to 55 years in the early 1900s.
 لینک دانشگاه پنسیلوانیا 
خب شاید ما از این خبر شگفت زده شدیم  اما در واقع اصلا شگفت انگیز نیست چون مردم قدیم با خطرات بسیاری مواجه بودند. اگر از بیمارهای واگیر نمیمیردند از نبود غذا میمردند!! اگر امنیت غذایی داشتند در جنگ ها میمردند!! و بسیاری از مشکلات دیگر که امید به زندگی را فقط 30 سال نگه داشته بود تازه اگر خوش شانس باشند ‼️
 خب اما امید به زندگی مسلمانان چقدر بوده است؟ آن هم تقریبا مشابه اروپا بوده ژورنال icr خبر میدهد که امید به زندگی مسلمانان هم فقط 35 سال بوده است 
During the period of the medieval Islamic Caliphate, however, life expectancy at birth of the general population was relatively high, above 35 years
 لینک ژورنال 
 و حالا هر انسان عاقل و با انصافی که به این  طول عمر پایین انسان ها در قرون وسطی  و صدر اسلام نگاه کند براحتی در میباید که ازدواج در سن پایین نه تنها هیچ اشکالی نداشته بلکه یک امر ضروری برای تولید مثل  و جلوگیری از منقرض شدن نسل انسان ها بوده است. فرض کنید که مردم آن زمان میخواستند که در سن 25 سالگی ازدواج کنند!!  در آن صورت براحتی میتوان حدس زد که با 10 سال زندگی مشترک نمیشد به تعداد مناسب فرزند آوری کرد و نسل انسان ها نابود میشد 
 
دلیل دوم استراتژی دفاعی 
 همانطور که میدانید ارتش بزرگتر مساوی است با شانس بزرگتری برای پیروزی در جنگ و برای تحقق این ارتش بزرگ، انسان ها نباید ازدواج را به سن 30 سالگی موکول کنند بلکه دقیقا باید از همان ابتدای سن بلوغ و نوجوانی ازدواج کنند و با فرزند آوری بیشتر ارتش رویایی و بزرگشان را ایجاد کنند تا پیروز جنگ ها باشند شبیه همین استراتژی را در جنگ جهانی شاهد بودیم 
 دانشگاه شیکاگو با تایید سخن ما میگوید که نرخ فرزند آوری در دوران جنگ به بالاترین حد خودش میرسد!! مثلا در زمان جنگ جهانی دوم از رکورد 3 میلیون  فرزند به حدود 2 میلیون فرزند در پایان جنگ رسیدیم
The birth rate has already passed the wartime peak and is now rapidly declining. The record 1943 crop of 3,100,000 babies will probably be reduced to about 2,640,000 in 1944 and to 2,100,000 yearly by the time the war ends.
 لینک دانشگاه شیکاگو 
خب مشخص شد که ازدواج در سن پایین و  فرزند آوری بیشتر نه تنها هیچ عیب و اشکالی ندارد بلکه یک استراتژی هوشمندانه برای موفقیت در جنگ هاست 
 
دلیل سوم استرس خانوادگی
 یکی دیگر از عواملی که باعث سریعتر شدن پروسه بلوغ میشود نبود پدر در خانواده است ، در حالیکه علت این امر هنوز مشخص نیست اما محققان بر این باورند که عامل استرس خانوادگی برای مثال نبود پدر در خانواده باعث بلوغ زودتر فرزندان میشود
  Other investigators have implicated intense stresses in childhood, such as sometimes occurs with the absence of the biological father in the home or if a child is sensitive to conflict around her, as possible causes of earlier puberty—although the biological mechanism of action is not known
 از ساینتیفیک آمریکن 
 وقتی به صدر اسلام نگاه میکنیم میبینیم که این عامل دقیقا منطق با شرایط آن دوران است . بر اثر تعداد کثیری از جنگ های فرقه ای و سیاسی و دینی ، خانواده های زیادی بی پدر شده اند و یک استرس و التهاب وارد خانواده ها شده است که همین عامل باعث شده فرزندان صدر اسلام زودتر از موعد مقرر به بلوغ برسند و زودتر هم ازدواج کنند. پس ازدواج در سن پایین در صدر اسلام نه تنها هیچ اشکالی نداشته بلکه دلیل بیولوژیکی هم داشته است!!
 
دلیل چهارم رد ادعای مطلق بودن بلوغ روانی
 آتئیست ها ادعا میکنند که بلوغ جنسی کافی نیست و برای ازدواج نیاز به بلوغ روانی هم هست و بعد اضافه میکنند که همه انسان ها در هر مکانی و در هر شرایطی در سن 18 سالگی به بلوغ روانی میرسند و بر این اساس ازدواج در سن پایین درست نیست. ما در این پست نشان میدهیم که این ادعای آتئیسیت هاست که درست نیست زیرا سن بلوغ روانی کاملا نسبی است و نمیتوان یک عدد خاص را برای همه زمان ها و مکان ها و شرایط بکار برد. به هر حال رابطه ی بین سن و بلوغ روانی #پیچیده است و نمیتوان یک عدد را برای بلوغ روانی برگزید. زیرا هم ماهیت ذهنی دارد  هم به محیط مختلف افراد بستگی دارد و فاکتور های زیادی مثل دین و فرهنگ و اجتماع و سیاست و غیره در آن نقش بازی میکنند
However, the relationship between psychological maturity and age is a difficult one, and there has been much debate over methods of determining maturity, considering its subjective nature, relativity to the current environment and/or other factors, and especially regarding social issues such as religion, politics, culture, laws and etc
 ویکی پدیای انگلیسی 
 همانطور که مشاهده کردید بحث تعیین بلوغ روانی یک بحث بسیار گسترده است و عدد تعیین کردن  بطور مطلق در این حوزه نشان از ناشی بودن نویسنده دارد.  در این پست یکی از موانع ادعایی ازدواج در سن 9 سالگی را از میان بردیم و نشان دادیم که مسئله بلوغ روانی کاملا نسبی است. 
 
دلیل پنجم اکثریت نسبی گرا در بین آتئیست ها
نسبی گرایان اعتقاد دارند که اخلاق فقط یک قرارداد بین ماست و بنابراین  هیچ حکم اخلاقی ثابت و تغییرناپذیری وجود ندارد !! آنها میگویند که خوبی و بدی و باید و نباید اخلاقی اموری ذهنی، احساسی و شخصی یا قرار دادی است و از این جهت کاملاً اموری نسبی می‌باشند!!
 و از طرف دیگه 83 درصد آتئیست ها هم نسبی گرا هستند!! 
 آمار از پیو 
 با کنار هم قرار دادن مقدمه اول و لینک موسسه آمار پیو هر کسی میفهمد که یک آتئیست به هیچ وجه نباید منتقد تاریخ اسلام باشد!! زیرا رفتارهای صدر اسلام مبتی بر قراردهای اخلاقی همان زمان و همان جامعه بوده است بعلاوه از نظر آتئیست ها هیچ اصل اخلاقی ثابتی وجود ندارد پس آتئیست ها حق ندارند حتی منتقد پدوفیل ها باشند!! پس جا داره از آتئیست ها بعنوان انسان های #خود_متناقض یاد کنیم.  در این پست نشان دادیم که اکثر آتئیست اصلا نباید منتقد ازدواج در سن 9 سالگی باشد !!
 
دلیل ششم تاثیر گرمای عربستان بر بلوغ
 طبق سخن مورخ مشهور ادوارد رادزینسکی مشخص شد: "دختران گرجستانی در 100سال پیش چنان رشدی داشته اند که در سن 16 سالگی بزرگسال تلقی میشدند،، حال اینکه گرجستان منطقه ای سردسیری ست و اگر با 1400سال پیشِ منطقه ای گرمسیر مانند حجاز مقایسه و تامل شود، شبهه ای باقی نمیماند و قطعا همین هم کفایت میکند !
ممکن است،استوانه های علمی آتئیست و کوه های آتش فشان خردگرایی بگویند:"نه قبول نیست،ما قبول نمیکنیم این گرجستانه، اونجا عربستان بوده، ما با فکر کردن مشکل داریم و شما باید رفرنس مستقیم بدید و بدیهیات را اثبات کنید !!! اگر کسی چنین ادعای خنده آوری بکند،یعنی کمر همت بسته که بر نادانی خود اصرار بورزد، پس #حواله میدهیم به قرآن کریم که #توصیفات شایسته ای در وصفشان ارائه داده است. 
 شارل دو مونتسکیوی فرانسوی از برجسته ترین و پرنفوذترین متفکران فلسفه سیاسی مدرن در روح القوانین میگوید: کشورهائی که دارای آب و هوای گرم میباشند زنان در سنین 8 و 9 و 10 سالگی بالغ هستند و بعد از اینکه شوهر کردند بارور میشوند بطوری که میتوان گفت در کشورهای گرمسیر ازدواج و باروری زنها بلافاصله پشت سر هم صورت میگیرد
روح القوانین،مونتسکیو مترجم: علی اکبر مهتدی مؤسسه انتشارات امیر کبیر، چاپ ششم 1349شمسی،ص 432
 اسکن با کیفیت :  yon.ir/i5yX9
خب همانطور که میدانیم عربستان آب و هوای بسیار گرمی دارد و این عامل محیطی باعث تغییرات بیولوژیکی در بدن انسان میشود. حتی خودمان هم تجربه داشتیم که در تابستان ها نیروی جنسی قوی تری نسبت به زمستان داریم و این موضوع مشخص میکند که آب و هوا بر شهوت ما تاثیر گذار است 
 میبینیم که دانشگاه شیکاگو نیز حرف ما را تایید کرده است و خبر از تاثیر آب و هوا بر بلوغ زود رس میگوید
Other environmental determinants, however, may include stress, climate  and light cycles, and chemical exposures
 دانشگاه شیکاگو
https://pedclerk.bsd.uchicago.edu/sites/pedclerk.uchicago.edu/files/uploads/
PrecociousPub.PIR_.2006.pdf

 خب تا اینجا مشخص شد که دختران عربستانی ، دختران عادی نیستند بلکه خیلی زودتر از دختران دیگر وارد مرحله بلوغ میرسند اما در #ادامه  نشان میدهیم که شهوت انسان ها در آب و هوای گرم بیشتر است و این موضوع ضرورت ازدواج را دو چندان میکند . نور خورشید با تاثیر گذاری بر سطح انرژی و هوشیاری ، فعالیت های جنسی ما را افزایش میدهد. 
By affecting the state of alertness and energy in humans, sunlight may increase sexual activity.
 کتابخانه علوم آمریکا
 دیگر جایی برای توضیح اضافه نیست و همه چیز روشن است . در این پست نشان دادیم که دختران عربستانی هم زودتر بالغ میشوند و هم شهوت بیشتری دارند و بر این اساس ازدواج دختر 9 ساله نه تنها عیب نیست بلکه ضرورت هم دارد
 
دلیل هفتم استدلال فرگشتی
 همانطور که میدانید فلسفه آتئیست ها با ماتریالیسم گره خورده است و اکثریت مطلق آتئیست ها ، ماتریالیست هم هستند.  آتئیسم ( نوین) بر مبنای فلسفه ی ماتریالیسمی بنا شده است که معتقد است هیچ چیزی بجز پدیده های طبیعی وجود ندارد. در این جهان هیچ نیروی فراطبیعی وجود ندارد و همه وجود ماده است نه بیشتر.
Atheism is based upon a materialist philosophy, which holds that nothing exists but natural phenomena. There are no supernatural forces or entities, nor can there be any. Nature simply exists.
کالج پالمار
در این جهان بینی کاملا مادی ما بصورت شانسی و تصادفی از هیچ بوجود آمده ایم و انسان ها تماما محصول فرگشت هستند. جسم ما، اراده ما، فکر ما، اخلاق ما،  رفتار ما، اعمال ما و هر چیز انسانی که فکر میکنید ساخته دست فرگشت است.  با این حساب چرا باید یک آتئیست منتقد ازدواج پیامبر با عایشه 9 ساله باشد؟ مگر پیامبر اراده ای خارج از فرگشت داشته؟ مگر پیامبر قدرتی بالاتر از فرگشت داشته؟  تصمیمات پیامبر همه و همه محصول فرگشت کور و شانسی ( دیدگاه آتئیست ها ) بوده است.  آتئیست ها متوجه این امر نشده اند که وقتی میگویند ازدواج پیامبر با دختر 9 ساله غیر اخلاقی بوده در واقع دارند. فرگشت را متهم  به محصول غیر اخلاقی میکنند.  البته جا دارد اشاره کنیم که تکامل خداباوری با تکامل آتئیستی فرق بسیاری دارد و این نقد بر تکامل خداباوری ، وارد نیست.   در آخرین قسمت این مقاله بصورت استدلال تقابلی نشان دادیم که بر اساس جهان بینی تاریک آتئیست ها ، افکار و اعمال پیامبر همگی ساخته دست فرگشت است و بیخدایان نباید ازدواج پیامبر را نقد کنند، چون نقد به پیامبر در واقع نقد فرگشت محسوب میشود ‼️

دلیل هشتم قوی تر بودن زنان گذشته
در این قسمت نشان میدهیم که زنان گذشته قوی تر از زنان امروزی بودند و به همین دلیل قیاس بین زن قرون وسطایی  و زن مدرن بکل اشتباه و سفسطه آمیز میباشد. همانطور که میدانید کشاورزی شغل اصلی مردم در قرون وسطی بوده است 
By far, working in agriculture was the most common job in the Middle Ages.It took a large number of people to produce food for a society.
 دانشگاه سن خوزه 
 اما در عربستان دامپروری هم رونق بسیار زیادی داشت
Animal husbandry was of great importance and had been since ancient times. 
 کتابخانه علوم آمریکا 
 نتیجه واضح این است که شغل مردم گذشته بیشتر جسمی و فیزیکی بوده است. اگر چه امروزه تکنولوژی زندگی ها را آسان کرده است اما در گذشته تکنولوژی وجود نداشت و مردم باید کارهایشان را با قدرت زور و بازو انجام میدادند.  اما حالا نکته جالب این است که کارهای فیزیکی مثل کشاورزی و دامپروزی باعث افزایش قدرت و استقامت ما میشود!! یعنی در واقع کارهای فیزیکی بیشتر باعث افزایش قدرت ما میشود!! بنابراین زنان گذشته از قدرت بیشتری نسبت به زنان امروزی برخوردار بودند
The Benefits of Physical Activity: ... Increases muscle strength and endurance
 دانشگاه میشیگان
 شواهد دیگر هم حاکی از قدرت جسمی زیاد زنان گذشته بوده است!!  جنگ های امروزی بیشتر متکی به قدرت هوش و ذکاوت هستند اما جنگ های گذشته بر پایه زور و بازو سربازان خلاصه میشد و حالا نکته جالب این است که در بعضی کشورها زنان شمشیر بدست میگرفتند و در خط مقدم ، نبرد میکردند. یعنی قدرت زنان گذشته به حدی زیاد بوده است که توانایی شرکت در جنگ ها را داشتند ‼️ بعنوان مثال مادران آتئیست ها در سوئد در بالاترین سطوح نظامی به میدان جنگ میرفتند
New DNA evidence uncovered by researchers at Uppsala University and Stockholm University shows that there were in fact female Viking warriors. The remains of an iconic Swedish Viking Age grave now reveal that war was not an activity exclusive to males – women could be found in the higher ranks at the battlefield.
 سایت علمی phys
 همانطور که مشاهده کردید دختران زمان باستان قوی تر از دختران مدرن هستند. در نتیجه قیاس یک دختر 9 ساله امروزی با یک دختر 9 ساله در گذشته به هیچ وجه درست نیست و مغلطه آمیز است. پس بهتر است که آتئیست ها اینقدر اشک تمساح نریزند و دختران 9 ساله در هزار سال پیش را مانند یک دختر کوچک امروزی نشان ندهند.
 

بخش سوم => سن عایشه بیشتر از 9 سال بوده است

قسمت اول
 تاریخ اسلام که اهمیت زیادی برای مسلمانان دارد بعد از رحلت پیامبر (ص) ، با توجه به علائق و سلایق یا وابستگی به اشخاص معلوم الحالی، خدشه دار شد و آنرا به نفع خود یا آرای و نظرات خود تغییر دادند ! بدون شک در ثبت وقایع تاریخی، به جهت اعمال نفوذ حاکمان و سلاطین بر تاریخ نگاران و محدثان و یا خود فروخته بودن برخی از آنان، علیه مخالفان حکومت کم لطفی ها و جعلیاتی صورت گرفته است !یکی از این موارد، سن عایشه به هنگام ازدواج با آقا رسول خدا (ص) است که برخی از اسناد تاریخی و روایی، اصرار بر کم نشان دادن سن عائشه به هنگام ازدواج با پیامبر(ص) دارند و هم فکران آنها تعریف و تمجیدهایی در حد افراط انجام داده اند اما چنین نیرنگ هایی، تناقضاتی را بوجود آورده است که راهی برای دفاع علمی و منطقی از آنها وجود ندارد.  روایات مشهوری که از کتب تاریخی و روایی اهل سنت راجع این موضوع ثبت شده است غالبا از زبان خود عایشه گفته شده ، که میگوید: من در 6 یا 7 سالگی با آقا رسول الله (ص) ازدواج کرده ام. دو حالت وجود دارد: 1. یا واقعا این حرف را عایشه زده است و دروغ گفته ! 2. یا علما و محدثان پیرو او و پدرش بعدها این توطئه را جعل و ثبت کرده اند ! [ که نقدش در قسمت های بعدی به تفصیل بیان خواهد شد ]  مرویات زیر که اصلی ترین روایات این ماجراست تماما از زبان شخص #عایشه دختر ابوبکر نقل شده است ، ملحدین و وهابیین نیز غالبا به این اسناد استناد میکنند که خدمت شما عزیزان ارسال میکنیم 
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یُوسُفَ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ، عَنْ هِشَامٍ، عَنْ أَبِیهِ، عَنْ عائِشَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا: «أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ تَزَوَّجَهَا وَهِیَ بِنْتُ سِتِّ سِنِینَ، وَأُدْخِلَتْ عَلَیْهِ وَهِیَ بِنْتُ تِسْعٍ، وَمَکَثَتْ عِنْدَهُ تِسْعًا»
صحیح بخاری جلد 7 صفحه 17 : http://bit.ly/2EMMvS1 
صحیح مسلم جلد 2 صفحه 1039 : https://goo.gl/7U9mby
سنن أبی داود جلد 7 صفحه 293 : http://bit.ly/2EPJWyr
 منقولات دیگری هم وجود دارد که در سند نامی از عائشه برده نشده ولی یا سماع (شنیده شده) از خود عائشه بوده است یا اسنادش نامعتبر است که صد البته ما همین اسناد را اگر از لحاظ سندی فرضا صحیح بدانیم باز هیچ راه گریزی برای معاند جماعت وجود نخواهد داشت چرا که از دو گزاره بالا خارج نیست ! در قسمت بعد گزاره ها را بررسی خواهیم کرد
 
قسمت دوم 
 در قسمت قبل بیان کردیم که روایات موجود در کتب اهل سنت راجع به خردسالی عایشه هنگام ازدواج با حضرت محمد (ص) غالبا توسط خود عایشه گفته شده و یا توسط مورخان و محدثان هم کیش ایشان جعل شده است !  حال به موشکافی بیشتر این دو گزاره میپردازیم و نشان میدهیم که چرا این واقعه (سن عایشه) و دیگر رویدادهای تاریخی نیاز به بازرسی مجدد و دقیق تر داشته و دارد !  گزاره ی اول : تا چه حد میتوان به روایت عائشه راجع به سن خودش اعتماد داشت؟ گزاره دوم : تا چه حد میتوان کلام محدثان و مورخان سنی را باور کرد ؟  نقد گزاره اول:  تا چه حد میتوان به روایت عائشه راجع به سن خودش اعتماد داشت؟  اگر فرض را بر این بگیریم که عایشه واقعا این حرف را زده باشد جرح های جدی به سخن او وارد است چرا که #حسادت بسیار زیادش نسبت به دیگر زنان پیامبر (ص) الی ماشالله در کتب اهل سنت ذکر شده و روایات نشان میدهد که به شدت علاقه به برتر بودن و قدرت نمایی بین زنان پیامبر ص و حتی امور جامعه داشته است !!! اسناد زیر را با دقت مطالعه بفرمایید حدیث 1 :  از عائشه نقل شده است که بر هیچ یک از زنان به اندازه خدیجه حسادت نکردم؛ چرا که رسول خدا او را زیاد یاد می کرد !!
صحیح بخاری جلد 5 صفحه 38 : https://goo.gl/j6Jx9D
حدیث 2 : عایشه گفت : رسول خدا هرگاه به یاد خدیجه می افتاد از او به نیکی یاد می کرد. روزی حسادت بر من چیره شد و گفتم: چه زیاد از آن پیرزن بی دندان یاد می کنید؟ همانا خداوند بهتر از او نصیب شما فرموده است. رسول خدا فرمود: خداوند بهتر از او نصیب من نفرموده است !!!!
مسند أحمد جلد 41 صفحه 356 : https://goo.gl/BU2cS3
حدیث 3 : عائشه گفت: رسول خدا زیاد از خدیجه یاد می کرد، من گفتم: چه قد زیاد از خدیجه یاد می کنی؛ خداوند به جای خدیجه که پیرزن بی دندان بود و در زمان های گذشته هلاک شده (بهتر از او) را به تو داده است؛ پس رسول خدا خشمگین شد ؛ به طوری که تاکنون او را هرگز این چنین خشمگین ندیده بودم !!
معجم الکبیر جلد 23  صفحه 11 : https://goo.gl/KCs6dq
حدیث 4 : عائشه گفت : مزایایی به من عطا شده است که به هیچ زنی عطا نشده است !؟ پیامبر (ص) مرا در هفت سالگی عقد فرمود و فرشته یی در حالی که تصویر مرا در دست داشت پیش پیامبر آمد و پیامبر بر آن تصویر نگریست و در نه سالگی من با من زفاف فرمود، و من جبریل را دیده ام و هیچ زن دیگری او را ندیده است، و من در نظر او محبوب ترین همسرانش بودم ! و پدرم محبوب ترین یارانش در نظرش بود !
طبقات کبرى جلد 8 صفحه 51 : https://goo.gl/2pz1r6
حدیث 5 :  عائشه گفت : پیامبر (ص) در ماه شوال مرا عقد فرمود و در ماه شوال با  من زفاف فرمود و کدامیک از همسران رسول خدا در نظرش خوشبخت تر و پیش او بهره مندتر از من بودند؟
طبقات کبرى جلد 8 صفحه 59 : https://goo.gl/Z5Qojg
 اگر این پنج حدیث را با دقت مطالعه کنیم ، علاوه بر اثبات حسادت و قدرت طلبی عایشه، نکته ی بسیار مهمی برجسته است‼️ تناقض گویی و کذب :در حدیث شماره 2 عایشه میگوید: پیامبر (ص) فرمودند که خداوند بهتر از حضرت خدیجه (س) به من عطا نفرموده ، اما عایشه در حدیث شماره 4 میگوید که خودش محبوبترین زن پیامبر بوده است و البته #پدرش محبوبترین یار پیامبر (ص)!!  جعل ثابت و آشکار است : چرا که حتی به اعتراف خودش هم حضرت خدیجه (س) محبوبترین همسر بزرگوار رسول خدا (ص) بوده اند، به علاوه عالم و آدم میدانند که ؛ محبوبترین عزیزترین ، وفادارترین یار ایشان کسی نیست جز فاروق اعظم ، صدیق اکبر، اسدالله الغالب، خلیفه الله حیدرکرار علیه السلام وزیر ، امیر و جانشین به حق حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و بس.  البته ادعای دیگری هم دارد، آن اینکه فقط خودش جبرائیل امین علیه السلام را دیده ، که این سخن هم از عجایب روزگار است 
 نتیجه گیری :  پس در این احادیث قدرت طلبی حسادت فخر فروشی ، توهین به ام المومنین حضرت خدیجه (س) ، و تناقض گویی ایشان مسئله ایست که پذیرش سخن او راجع به سنش را به جرات زیر سوال میبرد ! بنا به حکم عقل و منقولات کتاب اهل سنت  !! اینکه روایات سخن عایشه را ،علمای اهل سنت از نظر سندی و سلسله راویان صحیح دانسته اند، صورت مسئله را پاک نمیکند چرا که به #متن آن اشکال جدی وارد است.  در قسمت بعدی توضیح میدهیم که چرا ممکن است علمای اهل سنت این مسئله را به عنوان فضیلت عایشه جعل کرده باشند و احتمالا گفته ی خودش نباشد
 
قسمت سوم 
 در پست قبل،گزاره اول و میزان وثاقت کلام عایشه راجع به سن خودش را بررسی کردیم. نتیجه ی حاصله برای پایان دهی به این افسانه قطعا مفید خواهد بود ! اما برویم سراغ بررسی بعدیمان : نقد گزاره دوم : تا چه حد میتوان کلام محدثان و مورخان سنی راجع به سن عایشه را باور کرد ؟ علمای اهل سنت با اصرار بر سن کم عائشه هنگام ازدواج با پیامبر (ص) سعی دارند برای عائشه فضائلی را مطرح کنند و از سوی دیگر حب و بغض مذهبی یکی از عواملی است که برخی از نویسندگان را به این لغزش روشن گرفتار کرده است ! هدف از جعل روایت و فضیلت تراشی برای عائشه یا دیگران، مقابله آنها با فضیلت های ذکر شده از سوی پیامبر(ص) در مورد اهل بیت بخصوص حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، بحث فضلیت تراشی و جعل احادیث ید طولایی در تاریخ اسلام دارد به اسناد زیر توجه بفرمایید:
فضلیت تراشی 1 : حدیث معتبر :  پیامبر (ص) خطاب به مولا علی :منزلت تو نزد من همانند منزلت هارون نزد موسی است.
صحیح موارد الظمآن إلى زوائد ابن حبان جلد 2 صفحه351 : https://goo.gl/FkTjj3
مقابله به مثل علمای اهل سنت با جعل حدیث
پیامبر (ص) : خطاب به ابوبکر و عمر : نسبت شما نزد، من به نسبت هارون است به موسی (!)
سلسلة الأحادیث الضعیفة و الموضوعة جلد 4 صفحه 219 : http://bit.ly/2De2GpI
فضلیت تراشی 2 : حدیث معتبر:  امام حسن و امام حسین علیهما السلام سرور جوانان اهل بهشت هستند.
معجم الکبیر جلد 3 صفحه 39 : https://goo.gl/pWJuSK
مقابله به مثل علمای اهل سنت با جعل حدیث:  ابوبکر و عمر سرور پیران اهل بهشت هستند (!)
سنن الترمذی جلد 6 صفحه 52 : http://bit.ly/2DcMtBi
 روایت های این شکلی که علمای اهل سنت برخی از آنها را تضعیف کرده اند بسیار است لیکن به همین مقدار بسنده میکنیم و کافیست حال به سراغ یک روایت جعلی دیگر و مرتبط با موضوع اصلی برویم. فضیلت تراشی و جعلیات!!  ابوموسی: پیامبر (ص) فرمود: فضیلت عایشه بر زنان مانند فضیلت #آبگوشت بر سایر غذاهاست !! بسیاری از مردان کامل شدند و از زنان کسی به کمال نرسید جز مریم دختر عمران و آسیه همسر فرعون !!
صحیح مسلم جلد 4 صفحه 1886 : http://bit.ly/2ESlI6L
صحیح البخاری جلد 5 صفحه 29 : https://goo.gl/1T3rKG
حال ما شیعیان سه سوال داریم: 1. برتری آبگوشت بر سایر غذاها چیست ؟! 2. آیا این احادیث توهین به عایشه نیست؟! 3. پیامبر(ص) در صحیح بخاری فرمود: فاطمه (س) سرور زنان اهل بهشت است.
صحیح بخاری جلد 5 صفحه 29 : http://bit.ly/2EXlewb
 چطور ممکن است تنها حضرت مریم و آسیه (علیهما السلام) به کمال رسیده باشند در حالی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) سرور آنان است ؟!هدف = تنزلِ مقامِ حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) !! نتیجه گیری: صرف اینکه یک روایت از لحاظ،سندی یا همان سلسله راوی صحیح باشد، همیشه دال بر حجیت خبر و متن روایت ندارد، چه بسا دیده شده که دو روایت صحیح با هم متناقض میشوند، پس نیاز به بررسی جامع تر ، دقیق تر دارد ! و بر این اساس احتمال جعل روایت برای عایشه...توسط علمای اهل سنت بسیار بالاست !  ان شالله در ادامه براهین چندگانه ی اثبات بزرگسالی عایشه وقت ازدواج با حبیبنا و سیدنا محمد (ص) را خدمت شما ارسال میکنیم تا قرینه ای محکم برای اثبات آنچه تاکنون عرض کرده ایم باشد. 

قسمت چهارم 
 در پست های قبل با توسل به اسناد معتبر نشان دادیم که تناقض گویی و حسادت عایشه به علاوه فضیلت تراشی های ناصحیح علمای اهل سنت، راه را برای بازرسی مجددا باز گذاشته است ، فی الحال وقتش رسیده که براهین مستدل و مستقیم علمی در رد خردسالی و اثبات بزرگسالی او هنگام ازدواج با رحمه للعالمین (ص‌) ، ارائه شود: ابن اسحاق (متوفی 151هـ) مورخ مشهور در سیره‌ی خود پس از ذکر اسلام آوردن 5 نفر نخست ( حضرت خدیجه (س) زید بن حارثه، امام علی (ع)، ابوبکر، ابوذر غفاری ) می‌نویسد: سپس مردمانی از قبایل عرب ایمان آوردند از جمله:.. اسماء دختر ابوبکر و عائشه‌ دختر ابوبکر که او کم سن و سال بود !و ابن هشام (متوفی 213 هـ) مورخ مشهور نیز این مطلب را در سیره خود آورده است ! اسناد:
سیرة ابن اسحاق جلد1 صفحه 143 : https://goo.gl/T5T1SF
سیرة ابن هشام جلد 1 صفحه 234 : http://bit.ly/2Dh4zSS
عایشه و اسما دختران ابوبکر با هم مسلمان شده اند ، اسلام آوردنشان هم ابتدای بعثت بوده است ! ارائه ی دیگر اسناد در راستای اثبات بهتر و بیشتر برهان : ابن الاثیر جزری (متوفی 630 هــ) ، ابن حجر عسقلانی (متوفی 852 هـ) ، بدر الدین عینی (متوفی 855 هـ) در کتابهایشان نقل میکنند، که اسما دختر ابوبکر هفدهمین نفری بود که مسلمان شد!! اسناد :
أسدالغابة جلد 7 صفحه 7 : http://bit.ly/2DhhGTM
 الإصابة جلد 8 صفحه 13 : https://goo.gl/uov6gD
عمدة القاری جلد 2 صفحه 93 : http://bit.ly/2EWMtHk
ابن ابی خیثمیه (متوفى 279 هـ) نقل میکند: که عایشه دختر ابوبکر نوزدهمین نفری بود که اسلام آورد و به گفته ابن اسحاق آن هنگام خردسال بود !أسلمَتْ عَائِشَة بِنْتُ أَبِی بَکْرٍ الصِّدِّیق بَعْدَ ثَمَانِیَةَ عشر إِنْسَانًا مِمَّنْ أسلمَ، فِیمَا حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ إِبْرَاهِیْم، عَنِ ابنِ إِسْحَاقَ؛ قَالَ: أسلمَتْ و هِیَ صَغِیْرَة.!! سند
تاریخ الکبیر جلد 2 صفحه 77 : http://bit.ly/2EYd2Mm
دو خواهر‌؛ اسماء هفدهمین و عایشه نوزدهمین نفری بوده اند که مسلمان میشوند ، این رویداد در سه سال اول بعثت رخ میدهد ، چنانچه دیگر عالم اهل سنت نقل میکند :  ابن طاهر مقدسی (متوفی 355 هـ) در کتاب البداء و تاریخ خود تصریح میکند: کسانی که در اسلام آوردن بر دیگران سبقت گرفتند، ابوعبیده جراح... و از زنان اسما دختر بنت عمیس همسر جعفر بن ابی طالب...و عائشه که در آن زمان خردسال بود. این افراد در 3 سال اول بعثت که رسول خدا مخفیانه مردم را به ایمان دعوت می کرد، اسلام آوردند قبل از آن که رسول خدا وارد خانه ارقم بن ابی الارقم بشود.
البدء و التاریخ جلد : 4 صفحه : 146 : http://bit.ly/2DkovUK
علمای دیگری از اهل سنت نقل میکنند که ایمان آوردن اسما و عایشه ( از بین این سه سال )، سال اول بعثت متحمل تر است : حاکم نیسابوری (متوفی 405 هـ)، ابن عبدالبر (متوفی 463 هـ) و ابن جوزی (متوفی 597 هـ) در کتابهایشان نقل میکنند: اسما دختر ابوبکر از قدیمی ترین مسلمانان مکه است ، ( پس او و عایشه همان سال اول اسلام آورده اند:و َأَسْمَاءُ بِنْتُ أَبِی بَکْرٍ... هِیَ أُخْتُ عَبْدِاللَّهِ بْنِ أَبِی بَکْرٍ لِأَبِیهِ وَ أُمِّهِ، أَسْلَمَتْ قَدِیمًا بِمَکَّةَ !! اسناد:
مستدرک حاکم جلد 4 صفحه 72 : http://bit.ly/2DetshK
الاستیعاب جلد 4 صفحه 1782 : http://bit.ly/2F53rU6
صفة الصفوة جلد1 صفحه 333 : http://bit.ly/2ETu8ek
نتیجه گیری : عائشه‌ در سال اول بعثت ایمان آورده و چنانچه گفته شد صغیره بوده،حداقل سن لازم برای تشخیص ایمان و اسلام (7سال)،در سال دوم هجرت (15 بعثت) با حضرت محمد (ص) ازدواج کرده در نتیجه سن او حدودا 21 ، 22 سال بوده است ! این برهان را قوی ترین برهان برای اثبات بزرگسالی عایشه هنگام ازدواج با پیامبر (ص‌) میدانیم، ولی براهین مهم دیگری هم وجود دارد که قرائن را محکم تر مینماید.
 
قسمت پنجم 
 در قسمت قبل قاطع ترین و زیباترین برهان ِ اثبات بزرگسالی عایشه هنگام ازدواج با آقا رسول الله (ص) را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم ، اما بازرسی ها به همینجا ختم نمیشود ؛ میخواهیم به سراغ مشهورترین برهان برویم: عائشه‌ در سال اول یا دوم هجری به خانه پیامبر رفته : خواهرش اسماء در سال اول یا دوم هجری 27 یا 28 سال سن داشته است و چون عائشه‌ 10 سال از او کوچک‌تر بوده پس عائشه‌ در سال اول یا دوم هجری دختری 17 یا 18 ساله بوده که با پیامبر ازدواج کرده است:  اسناد گزاره هایی که در برهان ارائه گردید: 1. اسماء ، زمان ازدواج عایشه در سال اول یا دوم هجرت 27 یا 28 سال داشته :  علمای اهل سنت مانند: ابن سعد (متوفی 230 هـ) ،حاکم نیسابوری (متوفی 405 هـ)، ابن عبدالبر (متوفی 463 هـ) ،ابن عساکر (متوفی 571 هـ) مجموعا در کتاب هایشان نقل کرده اند: اسما سال 73هجری وفات یافت در حالی که 100 سال داشت، یعنی متولد 27 سال قبل از هجرت است پس سال اول یا دوم هجری 27 یا 28 ساله بوده.  [ 100 - 73 = 27 ] 
طبقات الکبرى جلد 8 صفحه 255 : http://bit.ly/2Dhrw8r
مستدرک حاکم جلد 4 صفحه 72 : https://goo.gl/3yMr7r
الاستیعاب جلد 4 صفحه 1783 : http://bit.ly/2F0JRrO
تاریخ دمشق جلد 69 صفحه 27 : http://bit.ly/2DiVHfb
2. اسماء از خواهرش عایشه 10 سال بزرگتر بوده است :  علمای اهل سنت مانند: ابن منده (متوفی 395 هـ)، ابن عبدالبر (متوفی 463 هـ) ، ابن عساکر (متوفی 571 هـ) ، شمس الدین ذهبی (متوفی 748 هـ) ، نقل میکنند که اسماء 10 سال از خواهرش عایشه بزرگتر بوده : 
معرفة الصحابة جلد 1 صفحه 982 : http://bit.ly/2F0qzD7
الاستیعاب جلد 2 صفحه 616 : https://goo.gl/8cb1AE
تاریخ دمشق جلد 69 صفحه 8 : http://bit.ly/2Dij74n
سیرأعلام النبلاء جلد 2 صفحه 289 : http://bit.ly/2DhvsWL
نتیجه گیری:  اسما وقت ازدواج عایشه با آقا رسول الله (ص) 27 یا 28 سال داشته ! عایشه ده سال از اسما کوچکتر بوده !  پس عایشه وقت ازدواج پیامبر (ص) 17 یا 18 سال داشته است ! بحث تخصصی و پاسخ به دو نقد: وضعیت عبدالرحمان ابن ابی الزناد که اختلاف سن عایشه و اسما را گفته است : ابْنُ أبی الزناد قَالَ قالت أسماء بنت أبی بکر وکانت أکبر من عائشة به عشر سنین . 1. مسلم نیسابوری (متوفی 261هـ) در کتاب موسوم به صحیح خودش از او روایت اخذ کرده و طبق نظر علمای اهل سنت این شخص توثیق میشود:
صحیح مسلم جلد 1 صفحه 15 : https://goo.gl/qc2qbK
 شرح مشکاة المصابیح جلد1 صفحه 63 :  http://yon.ir/pVyzV
2. شمس الدین ذهبی (متوفی 748 هــ) عالم مشهور اهل سنت: او را #امام، فقیه ،حافظ میداند و طبق قاعده ی ایشان به #امام هیچ جرحی وارد نیست:
سیر أعلام النبلاء ج 8 صفحه 168 : https://goo.gl/S7E7ya
سیر أعلام النبلاء جلد 7 صفحه 409 : http://bit.ly/2DgpCF7
عبدالرحمان ابن ابی الزناد سال 174 هجری وفات کرده، و فاصله ای بین ایشان و اسما (متوفی 100 هـ) وجود دارد، که طبق منقولات علمای اهل سنت مانند؛ سرخسی (متوفى 483 هـ)، ابن حجر عسقلانی (متوفی 852 هـ)، راجع به مراسیل تابعی؛ گزارش مذکور معتبر میباشد:
أصول السرخسی جلد 1 صفحه 360 : https://goo.gl/4xaZu1
فتح الباری جلد 8 صفحه 716 : https://goo.gl/1A4OdK

قسمت ششم 
با گذر و ارائه ی دو برهان محکم بر اثبات بزرگسالی عایشه هنگام ازدواج با سیدنا و حبیبنا محمد (ص) به سراغ سومین و آخرین برهان برگرفته از کتب اهل سنت رفته، تا کامل کننده و قرینه دیگری بر تایید نظریاتمان باشد !  1. به گفته ی عده ای از علمای اهل سنت عایشه سال اول و یا دوم بعثت به دنیا آمده چرا که در سن 70 سالگی و در سال 57 یا 58 هجری وفات کرده است ! 2. حضرت خدیجه (س) سال دهم بعثت از دنیا رفته و عایشه نیز سه یا چهار سال بعد از وفات حضرت خدیجه (س) به خانه پیامبر ص رفته است ! 3. نهایتا آقا رسول خدا (ص)  یک سال بعد از آوردن عایشه به خانه خود، با او همبستر شدند !  فلذا عایشه بعد از عقد باید 15 و یا 14 سالگی به خانه آن حضرت آمده باشد و مراسم زفاف یک سال بعد از آن  یا 16 و یا 15 سالگی عایشه بوده باشد ، نَه نُه سال !   حال ارائه اسنادی که گزاره های چهار گانه را تایید میکند!  عده­ ای از علمای اهل تسنن مانند؛ ابن عبدربه آندلسی (متوفى 328 هـ)، ابن إبراهیم نیسابوری (متوفى 407 هـ) ،ابن جوزی (متوفی 607 هـ) قائلند که عایشه سال 57 یا 58 در سن 70 سالگی در زمان حکومت معاویه درگذشت ! { و ماتت سنة ثمان و خمسین و قد قاربت السبعین } { مَاتَتْ سنة سبع و َخمسین }
العقد الفرید نویسنده جلد 5 صفحه 7 : https://goo.gl/a66bTK
شرف المصطفى جلد 3 صفحه 247 : http://bit.ly/2F1YafV
تلقیح فهوم جلد1 صفحه 22 : https://goo.gl/NYsCsY
ابن اسحاق (متوفی 151 هـ)، ابن حجر عسقلانی (متوفی 852 هـ )، ابوالعباس مقریزی (متوفی 854 هـ) نقل میکنند؛ که حضرت خدیجه (س) #سه سال قبل از هجرت وفات یافتند!  { ماتت قبل الهجرة بثلاث سنین على الصحیح }
سیرة ابن اسحاق جلد1 صفحه 254 : http://bit.ly/2F4y5wM
الإصابة جلد 8 صفحه 103 : https://goo.gl/wpbn6W
إمتاع الأسماع جلد 6 صفحه 26 : http://bit.ly/2F3nVMJ
 ابن اسحاق (متوفی 151 هـ)،بخاری (متوفی 256 هـ)، سه سال بعد از خدیجه رسول خدا (ص) با عایشه ازدواج کرد. { تزوج رسول الله صلى الله علیه  وسلم عایشة بعد موت خدیجة بثلاث سنین }
سیرة ابن اسحاق جلد1 صفحه 255 : https://goo.gl/mYGYSY
صحیح بخاری جلد 5 صفحه 38 : http://bit.ly/2F5MYyO
بلاذری (متوفی 279 هـ) ، شمس الدین ذهبی (متوفی 748 هـ) : رسول خدا صلی الله علیه وآله بعد از وفات (حضرت) خدیجه، چند ماه قبل از هجرت با سوده ازدواج نمود... سوده اولین زنی بود که حضرت (ص) در مدینه با او همبستر شد. سوده مدت چهار سال، تنها همسر رسول خدا صلی الله علیه وآله بود، در این زمان آن حضرت هیچ همسر و کنیزی نداشت و بعد از آن عایشه به خانه ایشان وارد شد ....
أنساب الأشراف جلد1 صفحه 407 : https://goo.gl/35XQWc
تاریخ الاسلام جلد 3 صفحه 288 : https://goo.gl/ZwcPUq
ابن طاهر مقدسی (متوفی 355 هـ)، ابن مقلن (متوفی 804 هـ) مجموعا نقل میکنند که سال #دوم هجری به خانه رفته. و یک سال بعد یعنی سال سوم زفاف صورت پذیرفته : { و بنى بها بالمدینة فی شوال فی السنة الثانیة } { و بنى بها بالمدینة و دخل بها بعد البناء بسنة }
البدء و التاریخ جلد 5 صفحه 11 : https://goo.gl/DQYuvH
غایة السول جلد 1 صفحه 236 : https://goo.gl/XHsDRQ
نتیجه گیری :بر طبق این دسته از منقولات کتب اهل سنت عایشه سال اول یا دوم بعثت به دنیا آمده !  عایشه سه سال یا چهار سال بعد از حضرت خدیجه (س) به خانه پیامبر گرامی اسلام (ص) رفته است! با توجه به اینکه حضرت خدیجه (س‌) سه سال قبل از بعثت وفات کرده اند میشود اول یا دوم هجری ! به قولی دیگر هم او سال دوم هجری به خانه پیامبر رفته است ولی یک سال بعد از مراسم زفاف صورت پذیرفته است !   طبق این اسناد عایشه وقت زفاف 15 یا 16 سال داشته است نَه نُه سال ! فلذا با سه برهان علمی از کتب اهل سنت و گزاره های مقدماتی که ارسال گردید شکی وجود ندارد،که عایشه بزرگسال بوده است ، برهان اول معتبرین ترین برهان از دید علمیست و دو برهان بعدی نیز هر کدام به تنهایی خط بطلان به إنقلت های ملحدین و وهابیین میباشد !در ادامه به سراغ روایتی در کتاب شیعه ، اصول کافی رفته و آنرا را نیز با چالش، جدی روبرو میکنیم تا متوجه بی اعتبار بودنش بشوید، ان شالله تعالی !

مقاله همچنان ادامه دارد و بروز می شود ...


نویسندگان و محققین عزیز : Homy.sh  و  Mikhail Kalashnikov

کانال دروغ ها و خراقات ملحدین در تلگرام 
https://t.me/Zandiq_IQ7