آیا طبق کلام امام صادق علیه السلام ؛ پیاز باعث خوشبوئی دهان و دندان میشود؟ متن روایت؛ امام صادق علیه السلام : پیاز بخورید؛ چرا که سه ویژگى دارد : بوى دهان را خوش مى سازد ، لثه را استحکام مى بخشد ، و آب و توان آمیزش را افزون مى کند . کافی _ ط الاسلامیة ج : 6 ص : 374  . نواصب و زنادقه میگویند که این یک خطای علمیست.....

پاسخِ شیعه :

قدر مُسَلّم کج فهمی ، سطحی نگری یا بیسوادی بسیاری از ملحدین موضوعیست محرز شده و ژست های (شبه) علمی ِ این جماعت زیباست اما فریبنده و پوشالی! دقت بفرمایید : اولا امر معصوم دلالت بر رفع بوی بد دهان توسط پیاز ندارد و این خیالات خرافیِ خودشان است بلکه دستور امام علیه السلام ذکر فواید پیاز می باشد تا ترغیب بر استفاده از فواید آن را تعلیم کنداگر کمی هم اصول بلد بودند می فهمیدند اصلا متکلم در مقام بیان چنین جمله ای نیست که بوی بد دهان را با پیاز برطرف کنید !!

دوما ؛ منابع برتر علمی جهان موید گزاره ی اول ماست و کلام امام صادق علیه السلام در 1400سال پیش را تایید میکنند
سایت معتبر medical daily به زیبایی هر چه تمام تر مینویسد ؛ پیاز خام ممکن است موجب بد بو شدن (موقت) نفس ما شود، اما در واقع می تواند سلامت دهان و دندان ما را بهبود ببخشد. به سادگی جویدن یک پیاز خام می تواند دندان ها را تقویت کرده و باکتری هایی را که می توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند، از بین ببرد. طبق گفته سایت Naturalsociety ، دو تا سه دقیقه جویدن یک پیاز می تواند اکثر میکروب های دهان را بکشد.

http://yon.ir/Al7YX

 

سایت معتبر  food ndtv هم مینویسد:  جویدن پیاز باعث افزایش سلامت دهان میشود و در از بین بردن باکتری ها کمک می کند و میتواند از پوسیدگی دهان و دندان جلوگیری کند.

http://yon.ir/wu2jW

https://food.ndtv.com/health/10-magical-benefits-of-onions-that-keep-the-doctor-away-1430441


سوما  کلمه "طیب" که در متن عربی روایت آمده و خوشبوئی معنا شده ، معنای پاکیزگی هم میدهد: کل مَا خلا من الْأَذَى والخبث: هرچه از زیان و ناپاکی خالی باشد.

http://lib.eshia.ir/40678/2/573/الطیب

اسکن ‌:

http://yon.ir/mSjB6

نتیجه : پیاز به علتِ دارا بودن ویتامین C بالا و خاصیت آنتی باکتریالی زیادی که دارد ؛ 1-میکروب ها و عفونت از بین میبرد. 2-لثه و دندان را محکم و تمیز میکند. فلذا با عفونت زدایی توسط پیاز دهان نیز پاکیزه و خوشبو میشود.

منبع راجع به ویتامین C ِ پیاز :

http://yon.ir/cMKHj 

http://bit.ly/2M4mIXK


بنابراین سخن امام صادق علیه السلام کاملا علمیست و به همه پیشنهاد میکنیم برای سلامت دندان و رفع بوی بد دهان که (غالبا) به علت وجود عفونت و میکروب هاست، از پیاز خام غافل نشوند ولو اینکه موقتا،بوی خوشی نداشته باشد در کنار آن مسواک زدن هم توصیه اکید دین مبین اسلام است.
 

کانال دروغ ها و خرافات ملحدین در تلگرام

https://t.me/Zandiq_IQ7