بسم الله الرحمان الرحیم
پاسخ به یکی دیگر از شبهات وهابیون و الحادیون:
طرح شبهه؛
امام صادق: همانا امام زمان به غیبت میرود. سائل میپرسد: چرا پنهان میشود؟ گفت: با دستش به شکمش اشاره کرد. (منظور میترسد شکمش را پاره کنند و او را بکشند)
[ برداشت ملحد = ترسو بودن امام ]
اسکن از شبهه رصد شده فوق الذکر
پاسخ شیعه:...در رویارویی با شبهه مطرح شده باید نکاتی را مد نظر داشت تا پاسخ به راحتی روشن گردد
الاول: در برخی از روایات آمده است: امام زمان (عج) از ترس کشته شدن غیبت میکند: "یخاف القتل"
روایاتی که میگوید امام مهدی (عج) از ترس اینکه به قتل برسد در غیبت به سر میبرد، به این جهت است که هنوز شرایط قیام حضرت فراهم نشده است و حضرت چون برای انجام ماموریتی الهی باید تحفظ شود، لذا خداوند او را از دیدگان غایب کرده است، تا کسی او را نشناسد و آسیبی به این امام نزند ، به دلیل اینکه با پدران سابقش همین برخورد را کردند و ایشان را به شهادت رساندند. لذا آخرین حجت الهی باید ذخیره بشود تا وقت موعود...
دقت شود که در برخورد عقلانی با ترس نمی توان مطلق ترس را طرد کرد چرا که برخی ترس ها ممدوح هستند و برخی مذموم که با یک ملاک منطقی می توان این دو ترس را ازهم تشخیص داد:
ترس مذموم: ترسی است که نتیجه ی آن از بین رفتن سود بیشتر وبدست آوردن ضرر بیشتر باشد مانند ترس از دفاع در مقابل هجمه ی دشمن که خب ما می بینیم مثلا امام حسین (ع) از رویارویی با دشمن دین هیچ هراسی نداشتند و نتیجه اش نجات دین خدا شد
و ترس ممدوح: ترسی است که نتیجه ی آن از بین رفتن ضرر بیشتر و بدست آوردن سود بیشتر باشد مانند اینکه کسی بترسد از اینکه خودکشی کند خب نتیجه ی این ترس دفع ضرر (جهنمی نشدن) و بدست آوردن سود (ادامه ی حیات) می باشد. حال ترس صاحب الزمان (عج) نیز ترسی ممدوح و عقلایی است که نتیجه اش حفظ حجت خداست و فقط کسی میتواند ترس ممدوح را طرد کند و عیب جلوه دهد که عمل به دستور عقل برایش اعتبار نداشته باشد
مقدمه1: ترس صاحب الزمان عملی حکیمانه است
مقدمه2: هر عمل حکیمانه ای ممدوح است.
نتیجه: ترس صاحب الزمان ممدوح است. حال فقط کسی می تواند با این ترس مخالفت کند که با عقل و منطق مخالفت میکند.
الثانی: این خوف از سنت های انبیاست و به خوف حضرت موسی (ع) تشبیه شده
روایت:
امام صادق (ع) : در صاحب این امر سنت هایی از انبیا وجود دارد؛ سنتی از موسی (ع)، سنتی از عیسی (ع) سنتی از یوسف (ع) و سنتی از محمد (ص) اما سنت او از موسی این است که او نیز خائف و منتظر است
کمال الدین ج 1 ص 350
به قرآن رجوع کنیم
آیه 45 طه : موسی و هارون عرض کردند: بارالها، میترسیم که فرعون بیدرنگ بر ما ظلم و عقوبت کند یا بر کفر و سرکشی خود بیفزاید.
تفسیر آیه
شمس الدین قُرطُبی عالم سنی میگوید:
و این آیه به کسانی که میگویند او (پیامبران الهی و از جمله حضرت موسی) نمیترسند پاسخ میدهد و خوف از دشمنان سنت خداوند در انبیاء و اولیائش می باشد با وجود این که آنان خداوند را میشناسند و به او اعتماد دارند
تفسیر القرطبی ج 11،ص 202
آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله تعالی میفرماید:
ترس درونى موسى (ع)، سطحى و خفیف بود تازه آن هم به خاطر این نبود که براى صحنه رعبانگیزى که بر اثر سحر ساحران به وجود آمده بود اهمیتى قائل شده باشد بلکه از این بیم داشت که نکند مردم تحت تأثیر این صحنه واقع شوند، آن چنانکه بازگرداندن آنها آسان نباشد در خطبه 4 نهج البلاغه: میخوانیم: موسى (ع) هرگز به خاطر خودش در درون دل احساس ترس نکرد، بلکه از آن ترسید که جاهلان غلبه کنند و دولتهاى ضلال، پیروز شوند
تفسیر نمونه ج 13 ص 264
الثالث: مهمتر اینکه خوف ممدوح را پیامبر (ص) نیز داشته اند
امام صادق (ع) : رسول خدا (ص) بعد از آنکه وحی بر او نازل شد سیزده سال آن را مختفی و خائف بود و ظاهر نمیشد تا اینکه خدای تعالی فرمان داد که رسالتش را آشکار کند در این هنگام دعوت را اظهار کرد
کمال الدین ج 1 ص 345
فلذا اگر ترس، ناشی از خود خواهی باشد و انسان حاضر نباشد برای حفظ دین، آیین و مکتب در راه ادای وظیفه در روز حادثه از خطر استقبال کند آن ترس، ترس نفسانی و ضد شجاعت است که بسیار مذموم و ناپسند شمرده میشود. اما مقصود روایات به معنای خوف نفسانی نیست که امری مذموم و ناپسند است بلکه مراد از آن، خوف عقلی، پسندیده و مطلوب است. چنانچه این خوف به سنت انبیا نسبت داده شده است
الرابع: نویسنده جاهل و معاند، گفته است روحانیون شیعه در طول تاریخ بر روى منابر فریاد میزنند که امام زمان به غیبت رفته که روزى براى نجات دنیا ظهور کند و انسانیت را نجات میدهد اما روایات کتب معتبر همین روحانیون را که میخوانید، میبینید که دلیل غیبت ایشان، ترس از جانش بوده است نه چیز دیگر
دقت کنید؛ نویسنده معاند میگوید طبق روایات شیعه دلیل غیبت ایشان و عدم ظهور ، ترس از جانش بوده نه چیز دیگر و در ادامه به روایاتی متوسل میشود !
بیایید ببینیم اینها چطور مخاطبین را فریب میدهند و چطور در ترجمه متون روایی تحریف و تدلیس میکنند:
روایت سمعت ابا عبدالله یقول:
ان للغلام غیبة قبل ان یقوم قال: قلت ولم ؟ قال: یخاف و اوما بیده الی بطنه...
ترجمه معاند، زراره گفت: از امام صادق شنیدم که میگوید: همانا غلام (منظور امام زمان) به غیبت می رود سائل می پرسد: چرا پنهان می شود ؟ گفت: با دستش به شکمش اشاره کرد. ( منظور اینکه می ترسد شکمش را پاره کنند و او را بکشند)
ترجمه صحیح زراره گفت: از امام صادق شنیدم که میگوید: همانا برای غلام (منظور امام زمان) قبل از قیامش (ظهورش) غیبتی است
چنانچه مشاهده میکنید نویسنده شیاد عبارت (قبل از قیامش) را در ترجمه نمیاورد تا چنین القا کند که غیبت امام زمان امری است که حائز مصلحتی تا تحقق امر ظهور و صیانت ایشان تا آن موقع نمی باشد و صرفا امام از جانش ترسیده است که غایب است !
دکتر تقطیع گر دقیقا در ترجمه روایت سومی که از کافی می آورد باز هم همین حقه و نیرنگ را مرتکب میشود. به اسکن و متن عربی روایت و ترجمه معاند دقت کنید
اینها عبارت ( ان للغلام غیبه قبل ان یقوم) که در هر سه روایت امده است را در ترجمه تحریف کردند!
الخامس:
طبق روایات فراوان امام شجاعترین و دلیر ترین مردم است و ترس مذموم "جبن" در او راه ندارد
امام رضا (ع): امام، نشانه هایى دارد: داناترینِ حکیم ترین، پرهیزکارترینِ، بردبارترینِ شجاع ترین بخشنده ترینِ و خداپرست ترینِ مردم است.....
عیون أخبار ج 1 ص 213
اما اینکه امام به امر الهی غایب میشود دلیلش روشن است؛
زیرا او فعلا و تا زمانی که خداوند اذن ندهد مامور به قیام نیست ؛ لذا اگر در بین مردم باشد و حکام و ظالمین او را بشناسند براحتی جان امام در خطر می افتد چنانچه پدران بزرگوارش هم که مامور به قیام نبودند توسط دشمن معاند به شهادت رسیدند. لذا اگر امام ظاهر باشد اما رخصت قیام را نداشته باشد براحتی خونش به هدر میرود و از انجام مسئولیت الهی که خداوند سبحان برایش مقدر کرده باز می ماند! لذا حکم عقل این است تا زمانی که حکمت الهی و مشیت او به قیام حضرت جاری شود، در غیبت بماند و انگاه که زمان قیام فرا رسید ایشان ظاهر شده و صلابت حیدری شان را در برابر معاندین نشان دهد و جهان را پر از عدل و داد کند.
در روایت میخوانیم
امام صادق (ع) : رسول خدا (ص) بعد از آنکه وحی بر او نازل شد سیزده سال آن را مختفی و خائف بود و ظاهر نمیشد تا اینکه خدای تعالی فرمان داد که رسالتش را آشکار کند در این هنگام دعوت را اظهار کرد
کمال الدین ج 1 ص 345
در روایت دیگر میخوانیم
امام رضا (ع): قائم آنست که چون ظهور کند در سن پیرانست و سیمای جوانان دارد نیرومند باشد تا بجائی که اگر دست به بزرگترین درخت زمین اندازد آن را از جا بکند و اگر میان کوه ها نعره کشد سنگهای آنها از هم بپاشد...
خدا او را پنهان دارد تا بخواهد سپس او را ظاهر کند تا زمین را پر از عدل و داد کند چنانچه پر از جور و ستم شده است
کمال الدین ج 1 ص 376
السادس: علل دیگری که برای فلسفه غیبت و ظهور ذکر شده
امتحان الهی:
ناسپاسی مردم:
مصونیت از بیعت ستمکاران:
بخشی نامعلوم:
شبهه ای وجود ندارد
➖➖➖➖➖➖
اللهم عجل لولیک الفرج
پایان
انهدام دروغها
یاعلیمدد
به کانال دروغ ها و خرافات ملحدین بپیوندید
@Zandiq_IQ7