بسمه تعالی
اسلام ستیز میگوید: امام علی (ع) دست یک سارق (دزد) را به شهادت دو نفر قطع کرد، بعد از مدتی آن دو نفر گفتند اشتباه کردیم... سپس نتیجه گرفته که امام علی علم غیب نداشته اند و الا چنین نمیشد !
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
پاسخ : این ماجرا هیچ منافاتی با علم غیب ائمه (ع) ندارد و نویسنده ی معاند یا از سواد کافی برخوردار نیست یا قصد فریب عوام الناس را دارد.
معصومین علیهم السلام مأمور بودند در قضاوات، بدون تکیه به علم غیب و ارتباط با عالم ملکوت عمل کنند و طبق شرایع اسلام! مثلا در طرفین نزاع مدعی و منکر را مشخص کنند با شهادت عدول مدعی یا قسم منکر حکم دهند، نه اینکه جبرئیل نازل شود و بگوید کدام یک مقصر است! خیر اتفاقا کاملا باید عادی و زمینی و بشری عمل میکردند...
امام صادق علیه السلام فرمودند:
پنج چیز است که باید قاضى درباره آنها به ظاهِر حکم عمل کند: ولایت، همسران میراثها، ذبایح و شهادات هر گاه شهود ظاهرا امین و در خور اعتماد باشند، شهادتشان پذیرفته است و لازم نیست از باطن آنها جستجو کرد.
منبع؛ اصول کافی ج ۷ ص ۴۳۱
https://bit.ly/2RKx2oR
منبع؛ من لا یحضره الفقیه ج ۳ ص ۱۶
https://bit.ly/2TTTXkg
منبع؛ تهذیب الأحکام ج ۶ ص ۲۸۳
https://bit.ly/2RRwWLY
شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میفرماید:
و چنین است که میبینیم در احادیث منقوله از ائمه (ع) که ایشان تاکید میکنند بر این موضوع که شیوه ی قضاوت و حکم دادن آنها بین مردم ، بر اساس اسباب عادی (ظاهری) مانند شهادت و یمین (عقد سوگند) است و نه بر اساس علم غیبشان (یعنی بر اساس علم غیب قضاوت نمیکنند) چنانچه از امام صادق (ع) روایت شده که پیامبر (ص) فرمودند همانا من بین شما با توجه به بینات و سوگندها قضاوت میکنم
منبع کتاب مفاهیم قرآن ج ۳ ص ۴۵۵
https://bit.ly/2NVORQI
منبع اصول کافی ج ۷ ص ۴۱۴ ح ۱
https://bit.ly/2ROeaVL
پس قضاوت به ظاهر ماموریتی الهیست و شارع مقدس چنین اراده فرموده . کاملا هم عقلانی و لازم است که پیشوایان دین در اداره ی امور جامعه و قضاوت بدون استفاده از علم غیب عمل کنند که بتوان از عمل ایشان برای آیندگان و سایر مسلمین الگو برداری کرد البته ممکن است در مقام دوم و سوم استثناءاتی ولو اندک باشد لکن جریان اصلی اداره امور و قضاوت اینگونه بود که معصومین (ع) زمینی و بشری عمل کنند.
دها سند پیرامون اخبار غیبی ائمه علیهم السلام موجود است به طور مثال؛
امام علی (ع) فرمودند؛ قطعا امام حسین (ع) کشته میشود و همانا من میشناسم خاکی را که در آنجا کشته میشود،که نزدیک به دو نهر است.
مصنف بن أبی شیبه ج ۷ ص ۴۷۷
https://bit.ly/2RpIcQO
( و غیره )
علم غیب ج ۱ ص ۱۲۵
https://bit.ly/2TVAQGk
جدای از قضیه فوق؛ علم امام، شانیست نه مداوم، اگر بخواهد بداند خدا به او میفهماند ! چنانچه امام صادق (ع) فرمودند: امام اگر اراده کند بداند، خدا به او میفهماند !
منبع؛ اصول کافی ج ۱ ص ۲۵۸
https://bit.ly/38zaY7p
[ در مورد علم غیب نکات دیگری را هم میتوان افزود اما در این گفتار الزام آور نیست ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#پایان
#اسقاط_شبهه
Zandiq_IQ7@
باز آمدید غلوها ودروغ های آخوندها را به خورد ما نسل جوان آگاه دهید . تا آنجا که ما می دانیم خود آخوندها در زمینه علم امامان در غیر مسائل دینی اجماع ندارند . عده ای می گویند که علم آنها در غیر از موضوعات دینی هم مطلق بوده و عده ای می گویند نه نسبی بوده است . مکارم شیرازی در این باره شش نظر را آورده است .ضمن آن که در خود قرآن علم غیب برای پیامبر نفی شده است . در آیات 188 سوره اعراف آمده است پیامبر بگو من غیب نمی دانم و اگر می دانستم به سود و زیان خود می افزودم . همین طور آیه 50 سوره انعام. پس علم غیب مطلق در همه زمینه ها و مسائل برای همه حتی خود پیامبران و امامان بر مبنای گفته قرآن منتفی است .
ضمنا مقصر بخش بزرگی از الحادها و دین ستزی ها شما هستید که با غلو در دین و مقولات و شخصیت های دینی عملا آب به آسیاب آنها و دشمنان اصل دین می ریزید .